torsdag 20 december 2007

Lillis eller Melin?


Folk tyckte tydligen att Lillis Lundh var oerhört negativ mot AIK i tevesändningen igår. Nu har jag kollat hela andraperioden i efterskott, den ligger faktiskt ute på TV4:s webbteve under rubriken om Ösets slagsmål, och Lillis är ju hur schysst som helst – berömmer AIK ideligen för vändningen av matchen, för det fysiska spelet, för skridskoåkningen och sammanhållningen av laget över hela isen.
Kanske var det hans nya arbetsgivare han satt och berömde, på ett sätt jag aldrig tidigare hört Lillis lovorda AIK?
Enligt ett rykte förhandlar AIK med just Stephan Lundh angående tränarjobbet i klubben. Och enligt samma rykte är självaste Roger Melin – som jag varit imponerad av ända sen Arlanda-tiden – ännu närmare att skriva på för oss. Vilket givetvis vore den verkliga drömvärvningen.
Själv skulle jag föredra både Lillis och Melin framför Frazze (och, visst, Lillis är gårdare, men den hockey han stod för när Frölunda tog SM-guld 2005 är det närmaste drömhockey ett svenskt elitserielag kommit under 2000-talet). I båda fallen bör dock Frazze tveklöst stanna kvar som andreman i båset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte vet jag hur mycket det är värt, men jag hörde Magnus Nyström på Expressen säga att Melin tackat nej till AIK.

Anonym sa...

Frazze och Melin. Repeat. Repeat. Fade.

Ni kan fade:a (jo, det heter så på Svenska) ända till Kvalserien.

lasse: jag hoppas att Nyström har helfel.